Myślisz o rozpoczęciu sprzedaży w internecie? Chcesz, by Twoja oferta pojawiła się w bazarek.pl?

Załóż sklep internetowy na naszej platformie SklepyFirmowe.pl!
Załóż własny sklep

  • • 21 dni za darmo
  • • od 29 zł miesięcznie

Stymulowanie zdolności twórczych dziecka - weryfikacja techniki obrazków dynamicznych (2011)

W cenie: 14,92 zł

Przejdź do sklepu

jeśli chcesz złożyć zamówienie lub dowiedzieć się
czegoś więcej na temat tego produktu

Informacje o Stymulowanie zdolności twórczych dziecka - weryfikacja techniki obrazków dynamicznych (2011)

Tytuł Stymulowanie zdolności twórczych dziecka - weryfikacja techniki obrazków dynamicznych Autor Elżbieta Płóciennik Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-7525-523-2 Rok wydania 2011 Łódź Wydanie 1 liczba stron 246 Format pdf Spis treści WSTĘP 7
I. STYMULOWANIE ZDOLNOŚCI A EDUKACJA PRZEDSZKOLNA 11
1. Koncepcje zdolności w świetle literatury przedmiotu 11
1.1. Zdolności w literaturze psychopedagogicznej 11
1.2. Koncepcje twórczości 16
1.3. Zdolności twórcze w koncepcjach interakcyjnych 20
1.4. Interakcyjna teoria zdolności Renzulliego w praktyce pedagogicznej 26
2. Rozwój i zdolności dziecka w wieku przedszkolnym 30
2.1. Predyspozycje psychofizyczne dziecka w starszym wieku przedszkolnym 30
2.2. Stymulowanie zdolności twórczych dzieci w wieku przedszkolnym w świetle literatury 37
2.2.1. Związek pedagogiki przedszkolnej z pedagogiką twórczości 37
2.2.2. Przejawy twórczości u dziecka w wieku przedszkolnym 40
2.2.3. Czynniki sprzyjające twórczości dziecka 44
2.2.4. Rola nauczyciela w stymulowaniu zdolności twórczych dziecka 52
2.2.5. Inhibitory twórczości dziecka 55
3. Obrazki dynamiczne jako technologia heurystyczna stymulująca wyobraźnię i kreatywność 58
3.1. Znaczenie pytań dla rozwoju poznawczego dziecka 60
3.2. Wpływ obrazów na rozwój dziecka 61
3.2.1. Podstawy percepcji obrazów 62
3.2.2. Obraz jako środek dydaktyczny 68
3.3. Funkcje, cele i zadania obrazków dynamicznych stymulujących wyobraźnię i myślenie twórcze – prezentacja techniki 77
II. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH 83
1. Metody ilościowe i jakościowe w badaniach pedagogicznych 83
2. Eksperyment pedagogiczny 88
2.1. Istota eksperymentu 88
2.2. Ilościowa i jakościowa interpretacja wyników eksperymentu 93
3. Badania własne 96
3.1. Przedmiot, cele i problematyka badań własnych 97
3.2. Hipotezy, zmienne i wskaźniki 98
3.3. Metody i techniki badań 101
3.4. Badania próbne weryfikujące narzędzia badawcze 111
3.5. Organizacja i przebieg badań właściwych 112
III. ANALIZA MATERIAŁU BADAWCZEGO 117
1. Ilościowo-jakościowa analiza wyników eksperymentu 117
1.1. Weryfikacja hipotez badawczych 118
1.2. Analiza i interpretacja zgodności ocen sędziów kompetentnych 129
1.3. Ocena i interpretacja korelacji ocen sędziów kompetentnych ze statystycznymi wy nikami minimalistycznymi 136
2. Ilościowo-jakościowa analiza warunków eksperymentu 137
2.1. Wykazanie równoważności grup biorących udział w eksperymencie 140
2.2. Wykazanie równoległości pretestu i posttestu 151
2.3. Wykazanie trafności i rzetelności testów użytych w eksperymencie 153
2.4. Inne analizy ilościowo-jakościowe 155
...
ISBN 9788375255232
Autor Elżbieta Płóciennik
Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Ilość stron 246
Rok wydania 2011

do góry ↑