tarcze hamulcowe tylne vw amarok marki Textar

chwilowy brak towaru

  • Producent: TEXTAR
  • Kategoria: Tarcze hamulcowe
  • Marka pojazdu: Volkswagen
  • Miejsce montażu: oś tylna
parametry
  • typ tarczy hamulcowej: wentylowany zewnętrznie
  • średnica zewnętrzna [mm]: 300
  • Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 22,0
  • minimalna grubość [mm]: 19,0
  • Wysokość [mm]: 51,0
  • Wzór otworów/liczba otworów: 05/06
  • Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 120,0
  • Średnica otworu centrującego [mm]: 76,0
  • Ciężar [kg]: 7,4
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez piasty koła, bez sworznia mocującego koła
  • Powierzchnia: pokryty
  • Długość opakowania [cm]: 33
  • Szerokość opakowania [cm]: 31,5
  • Wysokość opakowania [cm]: 12
  • technologiczny numer informacyjny: 98200 2885 0 1 PRO
OpisTarcze hamulcowe samochody osobowe

Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową zamianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od rodzaju tarcz (typowo od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Nawet od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest przede wszystkim eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się pokaźnie szybciej. Można przyjąć, że tarcze przeciętnej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe mają kształt metalowego dysku, można nawet stwierdzić, iż ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na skrupulatnych maszynach, muszą być także wytworzone ze specjalnych stopów. Wszystko przez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej aniżeli 500 st. Celsjusza. Musi znosić nad wyraz obfite obciążenia, poza tym musi być tez odporna na ścieranie, aby nie uległa zbyt szybkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i skuteczniejsze są tarcze wentylowane. Posiadają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych i w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany za pomocą jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w adekwatnej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa zaczyna tłoczyć płyn hamulcowy pod obfitym ciśnieniem (jest ono jeszcze powiększane poprzez uzupełniające urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek powoduje dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), powodując zmniejszenie prędkości lub zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.

O marce TARCZE HAMULCOWE TEXTAR

Niemiecka producent TEXTAR specjalizuje się w tworzeniu najwyższej jakości części układu hamulcowego. Ponad 100 lat działalności w branży pozwoliło zbudować i umocnić swoją pozycję na rynku części zamiennych. Około 70% samochodów użytkowych wyekwipowanych w hamulce bębnowe i ponad 50% samochodów wyekwipowanych w hamulce tarczowe opuszcza linie produkcyjne z zamontowanymi elementami ciernymi TEXTAR. Klocki, tarcze, szczęki, a także bębny hamulcowe na pierwszy montaż stosują tak cenione firmy jak BMW czy Volkswagen. Na szczególną uwagę zasługują tworzone poprzez TEXTAR klocki hamulcowe EPAD, w których została zastosowana najnowocześniejsza technika cierna i jedyna w swoim typu mieszanka materiałów ciernych. Dzięki czemu felgi aluminiowe i chromowane pozostają czyste i wyśmienicie lśniące przez niezwykle długi czas. Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD oferują maksymalny komfort hamowania. Oznacza to mniejsze ścieranie i drobne odgłosy. A co za tym idzie – pokaźniejszą radość z jazdy. Dzięki przemyślanemu ścięciu klocka czas docierania jest bardzo krótki. Wszystkimi zaletami można się cieszyć praktycznie od razu po zamontowaniu. Marka jest częścią grupy TMD Friction mającą swoje zakłady produkcyjne i filie na pięciu kontynentach. Przedsiębiorstwo jest znane i uwielbiane na całym świecie za wysoką jakość, bezpieczeństwo i maksymalny komfort hamowania. Wśród produktów TEXTAR występują także płyny hamulcowe, środki czyszczące do hamulców i profesjonalne smary.

Produkty najpopularniejsze w kategorii Tarcze hamulcowe