Tarcza hamulcowa hans pries przód opel vectra b marki Topran

chwilowy brak towaru

  • Producent: TOPRAN
  • Kategoria: Tarcze hamulcowe
  • Marka pojazdu: Opel
  • Miejsce montażu: oś przednia
Informacja ogólna
uzyte do wyznaczonych przez nas pojazdów. Instalacja wylacznie przez przeszkolony personel. Nasze produkty sa przeważnie dostarczane bez instrukcji montażu. Montaz w pojazdach innych niz okreslone przez nas moze prowadzic do wykluczenia gwarancji.
właściwości
  • Strona zabudowy: Oś przednia
  • rodzaj tarczy hamulcowej: wentylowany
  • średnica zewnętrzna [mm]: 288
  • średnica piasty [mm]: 150
  • Średnica otworu centrującego [mm]: 70
  • Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 25
  • Wysokość [mm]: 42
  • Felga, liczba otworów: 5
  • Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 110
  • Zamiana tylko w parach:
OpisTarcze hamulcowe samochody osobowe

Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową podmianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od rodzaju tarcz (głównie od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Choćby od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest przede wszystkim eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się znacznie szybciej. Można przyjąć, że tarcze przeciętnej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe mają kształt metalowego dysku, można nawet stwierdzić, iż ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na precyzyjnych maszynach, muszą być także wykonane ze specjalnych stopów. Wszystko przez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej niż 500 st. Celsjusza. Musi znosić bardzo pokaźne obciążenia, poza tym musi być tez odporna na ścieranie, by nie uległa zbyt szybkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i skuteczniejsze są tarcze wentylowane. Posiadają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych i w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany za pomocą jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w adekwatnej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa początkuje tłoczyć płyn hamulcowy pod pokaźnym ciśnieniem (jest ono jeszcze zwiększane przez uzupełniające urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek sprawia dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), wywołując zmniejszenie prędkości albo zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.

O marce HANS PRIES MULTILINIA

Hans Pries to znany i uznany dostawca części samochodowych. Ten niezależny dystrybutor specjalizuje się w zakresie części zamiennych do pojazdów tworzonych we Francji, a także Niemczech. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1954 roku i od tego czasu zdobyło zachwyt w wielu europejskich krajach. Cechą specyficzną produktów oferowanych poprzez Hans Pries jest szczególnie dobry stosunek jakości do ceny. Dzięki temu sprzedawane komponenty swym standardem dorównują oryginalnym częściom. Części wykonywane poprzez firmę oferowane są na rynku pod marką Topran. W chwili obecnej asortyment Hans Pries obejmuje części zamienne do marek takich jak Volkswagen, Opel, Ford, Peugeot, a także Mercedes-Benz.

Produkty najpopularniejsze w kategorii Tarcze hamulcowe