Tarcza hamulcowa 296x26 v renault megane iv grandtour (k9a/m/n_) 04/16-> / renault meg przod powlekana kpl marki Brembo

chwilowy brak towaru

  • Producent: BREMBO
  • Kategoria: Tarcze hamulcowe
  • Marka pojazdu: Renault
  • Miejsce montażu: oś przednia
cechy
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami
  • Powierzchnia: pokryty
  • Średnica otworu centrującego [mm]: 68
  • liczba otworów: 5
  • Przetwarzanie: wysoko nawęglany
  • znikoma grubość [mm]: 23,4
  • Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 26
  • typ tarczy hamulcowej: wentylowany wewnętrznie
  • Wysokość [mm]: 44
  • Średnica [mm]: 296
OpisTarcze hamulcowe samochody osobowe

Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową zamianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od rodzaju tarcz (głównie od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Nawet od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest na ogół eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się wyraźnie szybciej. Można przyjąć, iż tarcze przeciętnej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe posiadają kształt metalowego dysku, można nawet stwierdzić, że ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na starannych maszynach, muszą być także stworzone ze specjalnych stopów. Wszystko poprzez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej aniżeli 500 st. Celsjusza. Musi znosić nad wyraz obfite obciążenia, poza tym musi być tez wytrzymała na ścieranie, by nie uległa zbyt prędkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i wydajniejsze są tarcze wentylowane. Mają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych oraz w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany za pomocą jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w stosownej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa początkuje tłoczyć płyn hamulcowy pod dużym ciśnieniem (jest ono jeszcze rozszerzane poprzez uzupełniające urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek powoduje dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), powodując zmniejszenie prędkości albo zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.

O marce BREMBO

Brembo to światowy lider w dziedzinie designu, rozwoju, a także produkcji układów hamulcowych ii części dla samochodów, motocykli, pojazdów przemysłowych, a także urządzeń jednocześnie w zakresie oryginalnego wyposażenia, jak i rynku części zamiennych oraz wyścigowych. Brembo gwarantuje najwyższe bezpieczeństwo, komfort i udoskonaloną wydajność dzięki procesowi integracji i optymalizacji całego cyklu produkcyjnego: od wstępnego designu, poprzez odlewy w żeliwie czy aluminium, aż po montaż części, nie zapominając o przeprowadzeniu testów i symulacji na asygnowanych stanowiskach, torach i drogach. Ciągła pogoń Brembo za innowacją wymaga ciągle nowych technologii, materiałów, kształtów, a także nowych rynków. Sprawności towaru towarzyszy poszukiwaniu unikatowych stylów pasujących do wyglądu wyposażanego pojazdu. Badania w Brembo są przeprowadzane w Centrum Badań i Rozwoju, które od 2002 roku korzysta z mechatroniki – nauki, która łączy mechanikę, elektronikę oraz informatykę. Coraz większe wykorzystanie przychylnych środowisku technice, recykling tworzyw stosowanych w tworzeniu i systematyczne uniemożliwianie każdej formie skażenia - wszystko to świadczy o zaangażowaniu Brembo w ochronę środowiska. Dla Brembo siła robocza jest nieocenionym atutem, gwarantującym zaufanie i prowadzącym do każdego przełomu - Brembo działa jak jeden szeroki zespół. Brembo sprzedaje swoje produkty w 70 krajach i posiada zakłady produkcyjne we Włoszech, pokaźnej Brytanii, Polsce, Czechach., Hiszpanii, Niemczech, Brazylii​, USA, Meksyku, Chinach i Indiach. Nasze produkty są sprzedawane poprzez producenta zlokalizowane na głównych rynkach zbytu, a siedziby znajdują się we Francji, szerokiej Brytanii, Szwecji, Rosji, USA i Japonii. Grupa zatrudnia 10000 współpracowników, z których blisko 10% to inżynierowie oraz specjaliści ds. Produktu zaangażowani w badania i rozwój.

Produkty najpopularniejsze w kategorii Tarcze hamulcowe