Ate Tarcza ham 24.0126-0141.1 toyota avensis 2.0d-4d 06-, 2.4 03-

chwilowy brak towaru

  • Producent: ATE
  • Kategoria: Tarcze hamulcowe
  • Marka pojazdu: Toyota
  • Miejsce montażu: oś przednia
parametry
  • średnica zewnętrzna [mm]: 295,0
  • Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 26,0
  • niepokaźna grubość [mm]: 24,0
  • typ tarczy hamulcowej: wentylowany
  • Powierzchnia: pokryty
  • liczba otworów: 5
  • dostępne MAPP-Code:
  • Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 100,0
  • Wysokość [mm]: 49,5
  • Średnica otworu centrującego [mm]: 55,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 141,0
  • otwór Ø [mm]: 14,5
  • Oznaczenie kontrolne: E1 90R-02C0115/0030
OpisTarcze hamulcowe samochody osobowe

Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową zamianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od typu tarcz (z reguły od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Nawet od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest typowo eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się znacznie szybciej. Można przyjąć, że tarcze przeciętnej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe mają zarys metalowego dysku, można nawet stwierdzić, iż ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na starannych maszynach, muszą być także wytworzone ze specjalnych stopów. Wszystko przez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej niż 500 st. Celsjusza. Musi znosić niezwykle obszerne obciążenia, poza tym musi być tez wytrzymała na ścieranie, by nie uległa zbyt prędkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i wydajniejsze są tarcze wentylowane. Posiadają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych i w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany przy pomocy jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w trafnej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa inicjuje tłoczyć płyn hamulcowy pod znacznym ciśnieniem (jest ono jeszcze zwiększane poprzez dopełniające urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek sprawia dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), powodując zmniejszenie prędkości lub zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.

O marce ATE

ATE to ponad 100 lat doświadczenia: producent ATE jest jedną z najstarszych i odnoszących największe sukcesy marek na rynku hamulców. Marka ATE została założona przez Alfreda Tevesa, który w 1906 r. Stworzył sieć dealerską akcesoriów samochodowych, a trzy lata później wspólnie z inżynierem Matthäusem Braunem założył fabrykę chłodnic. Ich produkty wybrało do pierwszego konstrukcji wielu producentów samochodów z tamtych lat. Kolejny z otwartych poprzez niego zakładów produkcyjnych tworzył pierścienie tłokowe oraz układy hamulcowe. W 1921 r. Przedsiębiorstwo Tevesa przyjęło znaną po dziś dzień nazwę ATE.

Produkty najpopularniejsze w kategorii Tarcze hamulcowe