• Producent: Universitas
  • Kategoria: E-booki
  • ISBN: 9788324228546
  • Autor: Jacek Grębowiec
  • Wydawnictwo: Universitas
  • Rok wydania: 2017
Reklama jako jedna z form komunikacji masowej jest we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej wszechobecna i choć wydaje się, że napisano już o niej wszystko i z różnych naukowych perspektyw (lingwistycznej, psychologicznej, ekonomicznej, kulturoznawczej), to Jackowi Grębowcowi udało się z powodzeniem poszerzyć naszą wiedzę na jej temat. Opis mechanizmów komunikacji reklamowej z perspektywy pragmalingwistycznej jest optymalnym wyborem autora, wykorzystanie narzędzi pragmatyki pozwala bowiem zrozumieć zarówno funkcje aktów reklamy, jak i procesy ich oddziaływania na odbiorcę. Jacek Grębowiec ma bardzo prawidłowe przygotowanie metodologiczne do wykonania tego zadania i pokaźne doświadczenie badawcze, wszak jest autorem wcześniej opublikowanej książki pt. Mówić i działać. Wykłady z pragmatyki języka. Można więc śmiało powiedzieć, iż w rękach kompetentnego badacza znalazł się ważny temat, dający możliwość nowego spojrzenia (z innego punktu widzenia) na akt reklamy, zwłaszcza reklamy komercyjnej.
Książka urzeka piękną naukową polszczyzną, trosceą o czytelnika – jasnym, uporządkowanym tokiem wykładu, dobrze przypasowanymi przykładami egzemplifikującymi teoretyczne rozważania. (…) Można podziwiać erudycję autora, która ujawnia się nie tylko w tekście głównym, lecz także w licznych polemicznych przypisach.
Wysoka świadomość metodologiczna, wyjątkowo prawidłowy warsztat analityczny i nieprzeciętna znajomość literatury (równocześnie polskiej, jak i obcej) oraz przemyślana, transparentna kombinacja i dbałość o wewnętrzną spójność tekstu – wszystkie te atrybuty powodują, że książkę pióra Jacka Grębowca czyta się z wielką przyjemnością.
Z recenzji prof. Dr hab. Ewy Malinowskiej
O bogactwie merytorycznym projektu przesądza wieloaspektowość refleksji, czego potwierdzenie czytelnik wyszuka w części pierwszej rozprawy. Jej autor podejmuje kluczowe problemy zarysowane w pragmalingwistyce, umiejętnie łączy je z wnikliwym studium dotyczącym reklamy jako makroaktu komunikacji o określonym potencjale poznawczym, aksjologicznym, strukturalnym.
Warto nadmienić, że w pracy Jacka Grębowca czytelnik odszuka rozważania ukazujące reklamę jako przedmiot analizy ujęty w ramy innych modeli opisu (niż pragmalingwistyczny), co na pewno poszerza pole oglądu badanej kategorii, pozwala się przyjrzeć metodologiom badawczym ujawniającym mechanizm komunikacji, relację zachodzącą na osi: rzeczywistość – myślenie – język (komunikacja) – rzeczywistość.
Część „empiryczna” jest popisem erudycyjnym autora monografii, który dowodzi, że pragmalingwistyka uwikłana w zróżnicowane modele badawcze stanowi efektywny poznawczo paradygmat owocujący ciekawymi studiami. Właśnie ten ostatni segment pracy może się okazać najistotniej wartościową przygodą intelektualną dla odbiorcy pragnącego posiąść wydajną wiedzę dotyczącą posługiwania się instrumentami kreowania i dekonstruowania reklamy. Bez trudu można bowiem założyć, iż praktycy komunikacji aby mogli nauc...

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii E-booki