Dzięki 5-kierunkowemu systemowi stabilizacji obrazu pełnoklatkowy korpus α7 II łączy niezwykle wysoką jakość obrazu z nieszablonową łatwością fotografowania i filmowania z ręki.
5-kierunkowy system stabilizacji obrazu
Aparat α7 II kompensuje pięć rodzajów drgań, które mogą wystąpić przy fotografowaniu i filmowaniu z ręki. Nad wyraz powiększa to przystępne środki wyrazu. Obfita sprawność kompensacji — 4,5 stopnia przysłony — pozwala utrwalać odległe obiekty, uzyskać szczegółowe ujęcia z bardzo niepokaźnej odległości czy rejestrować sceny nocne.
Współpraca z szerokim wachlarzem obiektywów
Nowy 5-kierunkowy system stabilizacji obrazu idealnie upraszcza fotografowanie i nagrywanie z ręki. Kompensuje drgania przy korzystaniu z szczególnie wielu obiektywów. Zastosowane w modelu α7 II mocowanie typu E cechuje się małą odległością między tylnym pierścieniem obiektywu a przetwornikiem obrazu. W praktyce oznacza to możliwość korzystania z zróżnicowanych obiektywów.
optymalna współpraca z każdym obiektywem α
Na korpusie α7 II możesz bez obaw zamontować każdy posiadany obiektyw z mocowaniem rodzaju E, a po zastosowaniu adekwatnego adaptera — także z mocowaniem rodzaju A. Aparat samoczynnie rozpoznaje model obiektywu i dobiera trafne atrybuty rejestracji obrazu oraz sposób działania 5-kierunkowego systemu stabilizacji obrazu. Jeśli używasz obiektywu z mocowaniem typu E wyposażonego w optyczny stabilizator obrazu (OSS), aparat α7 II wykorzystuje oba systemy stabilizacji: w obiektywie i w korpusie.
skuteczny system Fast Hybrid AF
Nowo ulepszony system Fast Hybrid AF gwarantuje niezwykle dużą szybkość reakcji, skrupulatne przewidywanie i pokrycie szerokiej strefy — a na skutek czego bezawaryjne ustawianie i śledzenie ostrości. Należy do najszybszych systemów spotykanych w korpusach z pełnoklatkową matrycą. Działa o 30 szybciej niżeli w modelu α7. Skrupulatnie przewiduje ruch obiektów i zezwala na utrzymanie na nich ostrości.
AF w płaszczyźnie ogniskowej oparty na detekcji fazy w obiektywach z mocowaniem A
Model α7 II jest zaopatrzony w system AF w płaszczyźnie ogniskowej oparty na detekcji fazy, który działa nawet po zamontowaniu obiektywu z mocowaniem typu A z wykorzystaniem specjalnego adaptera LAEA3(LA-EA1). Pozwala to na wykorzystanie szerokiego zakresu AF, wysokiej prędkości reakcji, starannego systemu śledzenia i nad wyraz prawidłowych właściwości optycznych obiektywów z mocowaniem typu A.
24,3-megapikselowy, pełnoklatkowy przetwornik obrazu Exmor™ CMOS
Przetwornik obrazu rejestruje ładnie wyglądające, 24,3-megapikselowe obrazy, które znamionują się wysoką jakością nawet w samych rogach kadru. Dzięki jego bardzo szerokiemu zakresowi dynamicznemu uzyskasz niski poziom szumów i zaskakująco bogate, subtelne przejścia tonalne. Nad wyraz realistyczny wygląd każdej sceny to owoc wprowadzonych przez Sony innowacji, które pozwalają skrupulatniej uchwycić detale.
Procesor obrazu BIONZ X™
Procesor obrazu BIONZ X realizuje swoje zadania w czasie rzeczywistym i wiernie odwzorowuje faktury i szczegóły — tak jak widzi je nieuzbrojone oko. Dzięki połączeniu go z układem scalonym o wielkiej skali integracji, który skraca przetwarzanie obrazu, uzyskuje się bardziej naturalne szczegóły, obszerniejszy realizm zdjęć i filmów, pełniejsze przejścia tonalne i mniejszy poziom szumów.
Obsługuje 14-bitowy format RAW bez kompresji
Nowa zgodność z 14-bitowym formatem RAW bez kompresji umożliwia dobór stosownego formatu dostosowanego do potrzeb. Kamera gwarantuje genialną jakość przejść tonalnych umożliwiającą zmaksymalizowanie korzyści wynikających z zastosowania szerokiego zakresu dynamicznego przetwornika obrazu.
potężna obudowa ze stopu magnezu
Dla zapewnienia bezusterkowej pracy w terenie korpus łączy minimalne rozmiary i wagę z mocną konstrukcją. Jego góra i przód i wewnętrzny szkielet są wykonane ze nieelastycznego stopu magnezu — niezwykle lekkiego, a przy tym wytrzymałego i zrównoważonego w wykorzystywaniu.
Wytrzymałe mocowanie obiektywu
wzmocniona konstrukcja i obszerniejsza sztywność gniazda na obiektyw zezwalają na bezpieczny montaż nawet sporych i ciężkich obiektywów — takich jak superteleobiektywy czy modele asygnowane do nagrywania filmów.
ulepszony uchwyt i spust migawki
zarys i wysokość uchwytu na korpusie pomagają w pewniejszym trzymaniu aparatu choćby przy pracy z obfitym obiektywem. Pozwalająproduktywniej posługiwać się pokrętłami i przyciskiem spustu migawki. Sam spust migawki ma aktualnie nowy kształt i jest przesunięty ku przodowi. Usprawnia to naturalne realizowanie fotografii i uniknięcie poruszenia obrazu.
Ekspresywne filmy z lekkiego korpusu
Choć korpus α7 II ma nieduże wymiary, doświadczony filmowiec błyskawicznie odkryje jego duży potencjał. Aparat pozwala bowiem na nagrywanie materiału, który będzie urzekać jakością obrazu i dźwięku, filmów z miękko rozmytym tłem i bardzo wyraźnymi szczegółami. Wielka czułość zapewnia żywy obraz nawet przy nagrywaniu ciemnych scen. Wachlarz twórczych możliwości rozszerzają dodatkowo profile obrazu i tryby P/A/S/M.
Kontrastowy wizjer XGA OLED TruFinder™ o wysokiej rozdzielczości
Wygoda i komfort obsługi to pomiędzy innymi zasługa rewelacyjnego wizjera. Wyświetlany w nim obraz uwzględnia wszystkie wybrane ustawienia aparatu — pozwala zatem obejrzeć zdjęcie jeszcze przed jego wykonaniem. Dodatkową zaletę stanowi nowoczesny system optyczny z 3 soczewkami, który zapewnia bogate przejścia tonalne i wyjątkowo wielki kontrast.
jednostajny obraz w wizjerze
Stabilizacji może być na dodatek poddawany obraz w wizjerze i na ekranie LCD. Podgląd w takim trybie jest możliwy po wciśnięciu do połowy spustu migawki, przy zwiększaniu obrazu i w podczas filmowania. Ułatwia to pracę nad kompilacją i ustawianie ostrości przy zdjęciach z wykorzystaniem teleobiektywu lub obiektywu do makrofotografii.
Funkcja śledzenia ostrości
skuteczne utrzymywanie ostrości na ruchomych obiektach to efekt udoskonaleń w systemie śledzenia ostrości. Dzięki uwzględnieniu dodatkowych informacji ze sceny system ten dobiera i wykorzystuje adekwatne pole AF — gwarantując sprawne, jednostajne ustawianie ostrości. Znacznie ulepszone wykrywanie i śledzenie ruchomych obiektów to także zasługa naszej progresywnej, firmowej technice analizy obrazu.
Technologie reprodukcji szczegółów i kompensacji dyfrakcji
technika reprodukcji szczegółów zagwarantuje wierniejsze odwzorowanie detali obrazu. Technologia kompensacji dyfrakcji ulepsza jakość detali podczas fotografii przy potężnie przymkniętej przysłonie obiektywu.
Strefowe osłabianie szumów
System strefowej redukcji szumu analizuje zawartość obrazu i trafnie dzieli go na strefy (takie jak krawędzie, faktury i obszary o jednolitym odcieniu, jak niebo), żeby następnie wyeliminować z nich szum właściwie dopasowaną metodą. W wyniku czego uzyskuje się zauważalne obniżenie poziomu zakłóceń — i wyraźnie czystszy obraz.
Profile obrazu
Przed dokonaniem nagrania można skorygować takie aspekty wyglądu filmu, jak przejścia tonalne, kolorystyka i szczegółowość obrazu. Wybrane cechy można zapisać wraz z innymi ustawieniami jako profil. Urządzenie zezwala na zapis siedmiu takich profilów.
Ustawienie gamma S-Log2
To wytworzone przez Sony ustawienie krzywej gamma, użytkowane w mistrzowskich kamerach wideo, 13-krotnie zwiększa zakres dynamiczny, wzbogaca przejścia tonalne i zapobiega prześwietlaniu świateł, a także niedoświetlaniu cieni. Korekta kolorystyki w postprodukcji zapewni nieduży poziom szumów i nadzwyczajną szczegółowość obrazu, a na skutek czego pozwoli na użycie przeróżnych form wyrazu.
Kod czasowy / Bity użytkownika
Ta funkcja zezwala na dobór ustawienia „Rec Run'', przy którym kod czasowy powiększa się tylko w czasie nagrywania, oraz „Free Run'', przy którym kod czasowy powiększa się stale. W dodatku można wybrać zapis z kompensacją kodu czasowego (drop frame) albo bez kompensacji (non drop frame). Aparat α7 II zezwala na ponadto reprodukcję czystego sygnału HDMI z osadzonym kodem czasowym.
Wyjście „czystego'' sygnału HDMI
Dzięki złączu HDMI realne jest przesyłanie w czasie rzeczywistym sygnału Full HD na spory wyświetlacz zewnętrznego monitora. Ta funkcja zezwala na nagrywanie filmu bez kompresji na urządzenie zewnętrzne, bez nakładania na obraz informacji o ujęciu.
starannie zaprojektowany system obsługi
komponenty sterujące zoptymalizowano w taki sposób, aby umożliwić szybkie, instynktowne zmienianie ustawień w trakcie podglądu obrazu w wizjerze. Skorygowano położenie i działanie przedniego i tylnego pokrętła, dzięki czemu stały się one wygodniejsze w użyciu. W rezultacie obecny system obsługi przewyższa nawet rozwiązania z poprzednich modeli α7.
Łatwa personalizacja przycisków
typowe funkcje wielu przycisków możesz zmienić na takie, z których korzystasz z reguły. Dzięki temu obsługa aparatu stanie się wygodniejsza i bardziej intuicyjna. Do 10 przycisków można łącznie przypisać 56 funkcji.
wygodny, uchylny wyświetlacz LCD
wykonywanie zdjęć z nietypowych perspektyw pozwala na ruchomy wyświetlacz LCD, który można odchylić o mniej więcej 107° w górę i 41° w dół. W połączeniu z lekkością i praktycznością całego urządzenia zagwarantuje on wyraźnie większe możliwości wykonywania zdjęć. Wyświetlany obraz pozostaje należycie widoczny nawet w pełnym słońcu: dzięki technologii WhiteMagic jego jasność jest niemal dwukrotnie większa niżeli w typowych wyświetlaczach.
System ochrony przed kurzem i warstwa
Aby na zdjęciach nie pojawiały się brzydkie plamy, filtr optyczny na matrycy jest pokryty specjalną warstwą antystatyczną, która przeciwdziała osadzaniu się kurzu i wilgoci w czasie zamiany obiektywów. Oprócz tego aparat jest zaopatrzony w mechaniczny system ochrony przed kurzem. Po włączeniu trybu czyszczenia wprowadza on przetwornik obrazu w intensywne wibracje i sprawia odrywanie się drobinek kurzu osadzonych na filtrze.
Sterowanie i udostępnianie jednym dotknięciem
Sterowanie jednym dotknięciem zezwala na zastosowanie smartfonu albo tabletu jako wizjera i pilota aparatu cyfrowego. Udostępnianie jednym dotknięciem pozwala przesyłać zdjęcia i filmy z aparatu. W obu przypadkach, instalując aplikację PlayMemories Mobile na smartfonie lub tablecie z technologią NFC i systemem operacyjnym Android, unikniesz trudnego konfigurowania i nawiążesz łączność bezprzewodową — starczy przyłożyć urządzenie do kamery. Sterując aparatem przy pomocy smartfona, możesz wykonywać zdjęcia z nietypowych, niełatwych do uzyskania perspektyw lub fotografować się z grupą przyjaciół, a także od razu przesyłać zdjęcia do smartfona, żeby udostępniać je w serwisie społecznościowym. Nie masz NFC? Żaden problem. Urządzenia można sparować ręcznie.
Serwis PlayMemories Camera Apps™ www.sony.net/pmca
Serwis z aplikacjami PlayMemories Camera Apps pozwala wzbogacać zestaw funkcji aparatu dodatkowymi możliwościami. Powiększają one swobodę twórczej ekspresji, zupełnie jak dopełniające obiektywy i akcesoria.
Wieloklatkowa redukcja szumów
Ten tryb widocznie osłabia szumy i powiększa czułość przy fotografowaniu ciemnych scen bez statywu ani lampy błyskowej. Jego działanie polega na łączeniu czterech fotografii w jeden obraz. Osłabieniu ulega także rozmycie obrazu spowodowane drganiami aparatu, rozszerza się natomiast szczegółowość obrazu i poziom kontrastu.
Obsługa w konwerterze Capture One Express (dla Sony)
Capture One Express (dla Sony) to jeden z najkorzystniejszych konwerterów plików RAW na świecie. Odwzorowuje staranność odcieni i niezwykły poziom szczegółów. To zintegrowane rozwiązanie z możliwością dobrania do indywidualnych potrzeb łączy w sobie funkcję zarządzania zasobami cyfrowymi i wszystkie niezbędne narzędzia do regulacji z szybkością i niedługim czasem reakcji. * Wszelkie zapytania dotyczące zakupu i wykorzystywania rozwiązań Capture One i pomocy w tym zakresie należy kierować do firmy Phase One.
zdjęcia w tempie 5 kl./s z automatyką ostrości/ekspozycji i śledzeniem ostrości
Kiedy fotografowany obiekt szybko się porusza, do uchwycenia najważniejszego momentu na ostrej, należycie naświetlonej fotografii można zastosować tryb zdjęć seryjnych z prędkością 5 kl./s. W tym trybie działa na dodatek automatyka ostrości i ekspozycji. Lepszy algorytm skrupulatnie przewiduje ruch obiektów i umożliwia utrzymanie na nich ostrości nawet w czasie zdjęć seryjnych.
Format XAVC S: profesjonalna jakość zapisu
Aby uzyskać najwyższą osiągalną jakość i minimalny poziom zakłóceń, można nagrywać obraz w formacie XAVC S, będącym adaptacją fachowego formatu XAVC 4K/HD. Pozwala on na zapis filmów Full HD (1920 x 1080) przy przepływności 50 Mb/s (60p/50p, 30p/25p, 24p), z dźwiękiem Linear PCM.