Textar Tarcze Hamulcowe Przednie Mercedes Sprinter, 92301203

chwilowy brak towaru

  • Producent: TEXTAR
  • Kategoria: Tarcze hamulcowe
  • Marka pojazdu: Mercedes
  • Miejsce montażu: oś przednia
właściwości
  • rodzaj tarczy hamulcowej: wentylowany wewnętrznie
  • średnica zewnętrzna [mm]: 300
  • Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 28,0
  • mała grubość [mm]: 25,0
  • Wysokość [mm]: 68,5
  • Wzór otworów/ilość otworów: 06/07
  • Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 130,0
  • Średnica otworu centrującego [mm]: 85,0
  • Ciężar [kg]: 8,6
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez piasty koła, bez sworznia mocującego koła
  • Powierzchnia: pokryty
  • Długość opakowania [cm]: 33
  • Szerokość opakowania [cm]: 31,5
  • Wysokość opakowania [cm]: 15,5
  • technologiczny numer informacyjny: 98200 3012 0 1 PRO
OpisTarcze hamulcowe samochody osobowe

Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową podmianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od rodzaju tarcz (w głównej mierze od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Nawet od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest zwykle eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się pokaźnie szybciej. Można przyjąć, iż tarcze przeciętnej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe posiadają kształt metalowego dysku, można nawet stwierdzić, że ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na dokładnych maszynach, muszą być także stworzone ze specjalnych stopów. Wszystko przez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej niżeli 500 st. Celsjusza. Musi znosić szczególnie znaczne obciążenia, poza tym musi być tez oporna na ścieranie, żeby nie uległa zbyt prędkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i skuteczniejsze są tarcze wentylowane. Posiadają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych i w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany za pomocą jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w odpowiedniej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa rozpoczyna tłoczyć płyn hamulcowy pod dużym ciśnieniem (jest ono jeszcze zwiększane poprzez dodatkowe urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek sprawia dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), powodując zmniejszenie szybkości albo zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.

O marce TARCZE HAMULCOWE TEXTAR

Niemiecka producent TEXTAR specjalizuje się w produkowaniu najwyższej jakości komponentów układu hamulcowego. Ponad 100 lat działalności w branży pozwoliło zbudować i umocnić swoją pozycję na rynku części zamiennych. Około 70% samochodów użytkowych wyposażonych w hamulce bębnowe i ponad 50% samochodów zaopatrzonych w hamulce tarczowe opuszcza linie produkcyjne z zamontowanymi elementami ciernymi TEXTAR. Klocki, tarcze, szczęki, a także bębny hamulcowe na pierwszy montaż stosują tak lubiane producenta jak BMW czy Volkswagen. Na szczególną uwagę zasługują wytwarzane poprzez TEXTAR klocki hamulcowe EPAD, w których została zastosowana najnowocześniejsza technologia cierna i jedyna w swoim rodzaju mieszanka materiałów ciernych. Dzięki temu felgi aluminiowe i chromowane pozostają czyste i nieprzeciętnie błyszczące poprzez wyjątkowo długi czas. Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD proponują maksymalny komfort hamowania. Oznacza to mniejsze ścieranie i drobne odgłosy. A co z tego wynika – obszerniejszą radość z jazdy. Dzięki przemyślanemu ścięciu klocka czas docierania jest bardzo niedługi. Wszystkimi zaletami można się cieszyć praktycznie od razu po zamontowaniu. Marka jest częścią grupy TMD Friction posiadającą swoje zakłady produkcyjne i filie na pięciu kontynentach. Przedsiębiorstwo jest znane i uznane na całym świecie za wysoką jakość, bezpieczeństwo i maksymalny komfort hamowania. Wśród produktów TEXTAR występują także płyny hamulcowe, środki czyszczące do hamulców i mistrzowskie smary.

Produkty najpopularniejsze w kategorii Tarcze hamulcowe