Tarcza Hamulcowa 328X28 V Bmw X3 (F25) 09/10-08/17 / Bmw X4 (F26) 05/13-03/18 Przod Powlekana Nawiercana Szt Brembo, 09.B570.1X

chwilowy brak towaru

  • Producent: BREMBO
  • Kategoria: Tarcze hamulcowe
  • Marka pojazdu: BMW
  • Miejsce montażu: oś przednia
Informacja techniczna
Informacja ogólna
provides a brilliant and efficient performance in any braking condition, to emphasise the driving style of true enthusiasts.
atrybuty
  • Średnica otworu centrującego [mm]: 75
  • Moment dokręcenia [Nm]: 140
  • Powierzchnia: pokryty
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami
  • liczba otworów: 5
  • Przetwarzanie: wysoko nawęglany
  • znikoma grubość [mm]: 26,6
  • Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 28
  • typ tarczy hamulcowej: perforowany / wentylowany
  • Wysokość [mm]: 73,2
  • Średnica [mm]: 328
OpisTarcze hamulcowe samochody osobowe

Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową podmianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od rodzaju tarcz (z zasady od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Nawet od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest w głównej mierze eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się istotnie szybciej. Można przyjąć, iż tarcze średniej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe posiadają kształt metalowego dysku, można nawet stwierdzić, że ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na skrupulatnych maszynach, muszą być także wytwarzane ze specjalnych stopów. Wszystko poprzez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej aniżeli 500 st. Celsjusza. Musi znosić szczególnie obszerne obciążenia, poza tym musi być tez wytrzymała na ścieranie, aby nie uległa zbyt szybkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i skuteczniejsze są tarcze wentylowane. Mają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych i w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany za pomocą jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w trafnej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa inicjuje tłoczyć płyn hamulcowy pod obfitym ciśnieniem (jest ono jeszcze powiększane przez dopełniające urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek powoduje dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), powodując zmniejszenie szybkości albo zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.

O marce BREMBO

Brembo to światowy lider w dziedzinie designu, rozwoju i produkcji układów hamulcowych orazi części dla samochodów, motocykli, pojazdów przemysłowych oraz urządzeń zarówno w zakresie oryginalnego wyposażenia, jak i rynku części zamiennych, a także wyścigowych. Brembo zapewnia najwyższe bezpieczeństwo, komfort, a także lepszą efektywność dzięki procesowi integracji i optymalizacji całego cyklu produkcyjnego: od wstępnego designu, poprzez odlewy w żeliwie czy aluminium, aż po montaż części, nie zapominając o przeprowadzeniu testów i symulacji na asygnowanych stanowiskach, torach i drogach. Ciągła pogoń Brembo za innowacją wymaga ciągle nowych technologii, materiałów, kształtów i nowych rynków. Efektywności towaru towarzyszy poszukiwaniu wyjątkowych stylów pasujących do wyglądu wyposażanego pojazdu. Badania w Brembo są przeprowadzane w Centrum Badań i Rozwoju, które od 2002 roku korzysta z mechatroniki – nauki, która łączy mechanikę, elektronikę oraz informatykę. Coraz obszerniejsze zastosowanie przychylnych środowisku technologii, recykling materiałów wykorzystywanych w produkowaniu i systematyczne uniemożliwianie każdej formie zanieczyszczenia - wszystko to świadczy o zaangażowaniu Brembo w ochronę środowiska. Dla Brembo siła robocza jest nieocenionym atutem, gwarantującym zaufanie i prowadzącym do każdego przełomu - Brembo działa jak jeden obszerny zespół. Brembo sprzedaje swoje produkty w 70 krajach i posiada zakłady produkcyjne we Włoszech, pokaźnej Brytanii, Polsce, Czechach., Hiszpanii, Niemczech, Brazylii​, USA, Meksyku, Chinach i Indiach. Nasze produkty są sprzedawane poprzez marki zlokalizowane na głównych rynkach zbytu, a siedziby znajdują się we Francji, wielkiej Brytanii, Szwecji, Rosji, USA i Japonii. Grupa zatrudnia 10000 współpracowników, z których blisko 10% to inżynierowie oraz specjaliści ds. Artykułu zaangażowani w badania i rozwój.

Produkty najpopularniejsze w kategorii Tarcze hamulcowe