Textar Tarcza hamulcowa 310x20 v 5-otw volvo xc90 14> tyl pro szt

chwilowy brak towaru

  • Producent: TEXTAR
  • Kategoria: Tarcze hamulcowe
  • Marka pojazdu: Volvo
cechy
  • rodzaj tarczy hamulcowej: wentylowany wewnętrznie
  • średnica zewnętrzna [mm]: 340
  • Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 20,0
  • znikoma grubość [mm]: 17,5
  • Wysokość [mm]: 43,0
  • Wzór otworów/liczba otworów: 05/06
  • Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 108,0
  • Średnica otworu centrującego [mm]: 63,6
  • Ciężar [kg]: 7,6
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez piasty koła, bez sworznia mocującego koła
  • Powierzchnia: pokryty
  • Długość opakowania [cm]: 38
  • Szerokość opakowania [cm]: 36,5
  • Wysokość opakowania [cm]: 10
  • techniczny numer informacyjny: 98200 3045 0 1 PRO
OpisTarcze hamulcowe samochody osobowe

Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową wymianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od typu tarcz (zwykle od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Nawet od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest przeważnie eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się wyraźnie szybciej. Można przyjąć, że tarcze przeciętnej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe posiadają zarys metalowego dysku, można choćby stwierdzić, iż ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na skrupulatnych maszynach, muszą być także wytwarzane ze specjalnych stopów. Wszystko przez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej aniżeli 500 st. Celsjusza. Musi znosić bardzo obszerne obciążenia, poza tym musi być tez odporna na ścieranie, by nie uległa zbyt prędkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i sprawniejsze są tarcze wentylowane. Mają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych, a także w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany przy pomocy jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w stosownej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa rozpoczyna tłoczyć płyn hamulcowy pod wielkim ciśnieniem (jest ono jeszcze rozszerzane przez uzupełniające urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek sprawia dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), wywołując zmniejszenie prędkości lub zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.

O marce TARCZE HAMULCOWE TEXTAR

Niemiecka marka TEXTAR specjalizuje się w wytwarzaniu najwyższej jakości składników układu hamulcowego. Ponad 100 lat działalności w branży pozwoliło zbudować i umocnić swoją pozycję na rynku części zamiennych. Około 70% samochodów użytkowych wyposażonych w hamulce bębnowe i ponad 50% samochodów zaopatrzonych w hamulce tarczowe opuszcza linie produkcyjne z zamontowanymi elementami ciernymi TEXTAR. Klocki, tarcze, szczęki, a także bębny hamulcowe na pierwszy montaż stosują tak uznane marki jak BMW czy Volkswagen. Na szczególną uwagę zasługują tworzone poprzez TEXTAR klocki hamulcowe EPAD, w których została zaimplementowana najnowocześniejsza technologia cierna i jedyna w swym rodzaju mieszanka materiałów ciernych. Dzięki czemu felgi aluminiowe i chromowane pozostają czyste i genialnie błyszczące przez bardzo długi czas. Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD oferują maksymalny komfort hamowania. Oznacza to mniejsze ścieranie i znikome odgłosy. A co za tym idzie – obszerniejszą radość z jazdy. Dzięki przemyślanemu ścięciu klocka czas docierania jest bardzo niedługi. Wszystkimi zaletami można się cieszyć praktycznie od razu po zamontowaniu. Producent jest częścią grupy TMD Friction posiadającą swoje zakłady produkcyjne i filie na pięciu kontynentach. Przedsiębiorstwo jest znane i uznane na całym świecie za wysoką jakość, bezpieczeństwo i maksymalny komfort hamowania. Wśród produktów TEXTAR występują także płyny hamulcowe, środki czyszczące do hamulców i profesjonalne smary.

Produkty najpopularniejsze w kategorii Tarcze hamulcowe