Textar Tarcza hamulcowa 296x26 v renault megane 15> przod szt (4019722520129)

chwilowy brak towaru

  • Producent: TEXTAR
  • Kategoria: Tarcze hamulcowe
  • Marka pojazdu: Renault
atrybuty
  • typ tarczy hamulcowej: wentylowany wewnętrznie
  • średnica zewnętrzna [mm]: 296
  • Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 26,0
  • nieduża grubość [mm]: 23,4
  • Wysokość [mm]: 44,0
  • Wzór otworów/ilość otworów: 05/07
  • Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 114,3
  • Średnica otworu centrującego [mm]: 68,0
  • Ciężar [kg]: 7,5
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez piasty koła, bez sworznia mocującego koła
  • Powierzchnia: pokryty
  • Długość opakowania [cm]: 33
  • Szerokość opakowania [cm]: 31,5
  • Wysokość opakowania [cm]: 12
  • techniczny numer informacyjny: 98200 3007 0 1 PRO
OpisTarcze hamulcowe samochody osobowe

Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową wymianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od typu tarcz (typowo od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Nawet od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest typowo eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się widocznie szybciej. Można przyjąć, iż tarcze przeciętnej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe mają zarys metalowego dysku, można choćby stwierdzić, że ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na starannych maszynach, muszą być także wykonane ze specjalnych stopów. Wszystko przez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej niżeli 500 st. Celsjusza. Musi znosić nad wyraz szerokie obciążenia, poza tym musi być tez oporna na ścieranie, by nie uległa zbyt prędkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i efektywniejsze są tarcze wentylowane. Posiadają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych, a także w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany przy pomocy jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w stosownej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa inicjuje tłoczyć płyn hamulcowy pod obszernym ciśnieniem (jest ono jeszcze zwiększane przez dodatkowe urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek sprawia dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), powodując zmniejszenie szybkości lub zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.

O marce TARCZE HAMULCOWE TEXTAR

Niemiecka marka TEXTAR specjalizuje się w tworzeniu najwyższej jakości komponentów układu hamulcowego. Ponad 100 lat działalności w branży pozwoliło zbudować i umocnić swoją pozycję na rynku części zamiennych. Około 70% samochodów użytkowych zaopatrzonych w hamulce bębnowe i ponad 50% samochodów zaopatrzonych w hamulce tarczowe opuszcza linie produkcyjne z zamontowanymi elementami ciernymi TEXTAR. Klocki, tarcze, szczęki oraz bębny hamulcowe na pierwszy montaż stosują tak cenione marki jak BMW czy Volkswagen. Na szczególną uwagę zasługują wykonane poprzez TEXTAR klocki hamulcowe EPAD, w których została zaimplementowana najnowocześniejsza technika cierna i jedyna w swoim rodzaju mieszanka tworzyw ciernych. Dzięki czemu felgi aluminiowe i chromowane pozostają czyste i nieprzeciętnie lśniące poprzez bardzo długi czas. Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD proponują maksymalny komfort hamowania. Oznacza to mniejsze ścieranie i minimalne odgłosy. A co za tym idzie – większą radość z jazdy. Dzięki przemyślanemu ścięciu klocka czas docierania jest niezwykle krótki. Wszystkimi zaletami można się radować praktycznie od razu po zamontowaniu. Firma jest częścią grupy TMD Friction mającą swoje zakłady produkcyjne i filie na pięciu kontynentach. Przedsiębiorstwo jest znane i renomowane na całym świecie za wysoką jakość, bezpieczeństwo i maksymalny komfort hamowania. Wśród produktów TEXTAR występują także płyny hamulcowe, środki czyszczące do hamulców i fachowe smary.

Produkty najpopularniejsze w kategorii Tarcze hamulcowe