TARCZA HAM POWER DISC ATE 24.0312-0158.1 VW SCIROCCO 2.0 R 14-/ SKODA OCTAVIA 2.0TDI 4X4 11-13/ SEAT ALTEA 1.6TDI 10-, ATE 24.0312-0158.1

chwilowy brak towaru

  • Producent: ATE
  • Kategoria: Tarcze hamulcowe
  • Miejsce montażu: oś tylna
Informacja techniczna
na oś tylnż tylko w przypadku jednoczesnego nażożenia tarcz Powerdisc na oś przedniż. Ogólnie Pozwolenie operacyjnego (ABE) do korzystania z pżyty zasilania jest ważna na niemieckich drogach zgodnie z przep isami ruchu drogowego. W innych krajach, poza ewentualnie in nych raportów do stosowania w ruchu drogowym sż wymagane.
cechy
  • średnica zewnętrzna [mm]: 256,0
  • Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 12,0
  • minimalna grubość [mm]: 10,0
  • rodzaj tarczy hamulcowej: pełny
  • ilość otworów: 5
  • Powierzchnia: pokryty
  • ilość otworów 2: 9
  • Wysokość [mm]: 48,6
  • Średnica otworu centrującego [mm]: 65,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 140,0
  • Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 112,0
  • otwór Ø [mm]: 15,3
  • dostępne MAPP-Code:
OpisTarcze hamulcowe samochody osobowe

Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową zamianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od rodzaju tarcz (głównie od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Nawet od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest głównie eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się pokaźnie szybciej. Można przyjąć, że tarcze średniej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe mają kształt metalowego dysku, można nawet stwierdzić, że ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na skrupulatnych maszynach, muszą być także produkowane ze specjalnych stopów. Wszystko przez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej aniżeli 500 st. Celsjusza. Musi znosić bardzo spore obciążenia, poza tym musi być tez wytrzymała na ścieranie, żeby nie uległa zbyt prędkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i produktywniejsze są tarcze wentylowane. Mają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych oraz w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany za pomocą jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w odpowiedniej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa rozpoczyna tłoczyć płyn hamulcowy pod znacznym ciśnieniem (jest ono jeszcze powiększane poprzez uzupełniające urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek sprawia dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), wywołując zmniejszenie szybkości lub zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.

O marce ATE

ATE to ponad 100 lat doświadczenia: marka ATE jest jedną z najstarszych i odnoszących największe sukcesy marek na rynku hamulców. Firma ATE została założona poprzez Alfreda Tevesa, który w 1906 r. Stworzył sieć dealerską akcesoriów samochodowych, a trzy lata później wspólnie z inżynierem Matthäusem Braunem założył fabrykę chłodnic. Ich produkty wybrało do pierwszego montażu wielu producentów samochodów z tamtych lat. Kolejny z otwartych przez niego zakładów produkcyjnych tworzył pierścienie tłokowe, a także układy hamulcowe. W 1921 r. Przedsiębiorstwo Tevesa przyjęło znaną po dziś dzień nazwę ATE.

Produkty najpopularniejsze w kategorii Tarcze hamulcowe