TARCZA HAM ATE 24.0119-0107.1 BMW E36 328I 95-98, E46 316I 02-05, 318D 03-05, 320D 01-05 (4006633069205)

chwilowy brak towaru

  • Producent: ATE
  • Kategoria: Tarcze hamulcowe
  • Marka pojazdu: BMW
  • Miejsce montażu: oś tylna
atrybuty
  • średnica zewnętrzna [mm]: 276,0
  • Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 19,0
  • niewielka grubość [mm]: 17,4
  • typ tarczy hamulcowej: wentylowany
  • ilość otworów: 5
  • Przetwarzanie: wysoko nawęglany
  • Powierzchnia: pokryty
  • Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 120,0
  • Wysokość [mm]: 60,3
  • Średnica otworu centrującego [mm]: 75,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 160,8
  • otwór Ø [mm]: 14,5
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami
  • dostępne MAPP-Code:
  • Oznaczenie kontrolne: E1 90R-02C0234/1114
OpisTarcze hamulcowe samochody osobowe

Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową wymianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od rodzaju tarcz (przeważnie od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Nawet od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest przede wszystkim eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się wyraźnie szybciej. Można przyjąć, iż tarcze średniej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe posiadają zarys metalowego dysku, można nawet stwierdzić, że ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na skrupulatnych maszynach, muszą być także wytwarzane ze specjalnych stopów. Wszystko poprzez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej aniżeli 500 st. Celsjusza. Musi znosić niezwykle znaczne obciążenia, poza tym musi być tez niepodatna na ścieranie, żeby nie uległa zbyt prędkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i sprawniejsze są tarcze wentylowane. Mają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych oraz w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany za pomocą jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w optymalnej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa początkuje tłoczyć płyn hamulcowy pod sporym ciśnieniem (jest ono jeszcze powiększane przez uzupełniające urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek powoduje dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), wywołując zmniejszenie szybkości albo zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.

O marce ATE

ATE to ponad 100 lat doświadczenia: producent ATE jest jedną z najstarszych i odnoszących największe sukcesy marek na rynku hamulców. Firma ATE została założona przez Alfreda Tevesa, który w 1906 r. Stworzył sieć dealerską akcesoriów samochodowych, a trzy lata później wspólnie z inżynierem Matthäusem Braunem założył fabrykę chłodnic. Ich produkty wybrało do pierwszego konstrukcji wielu producentów samochodów z tamtych lat. Kolejny z otwartych poprzez niego zakładów produkcyjnych stwarzał pierścienie tłokowe oraz układy hamulcowe. W 1921 r. Przedsiębiorstwo Tevesa przyjęło znaną po dziś dzień nazwę ATE.

Produkty najpopularniejsze w kategorii Tarcze hamulcowe