Ostatnia dekada wywróciła świat biznesu i marketingu do góry nogami. Technologie, kryzysy, zmiany w polityce i stylu życia sprawiły, że przed decydentami pojawiła się niezrównana wcześniej masa znaków zapytania.
Skończyła się, dająca poczucie pewności i kompetencji, era długotrwałych strategii oraz obowiązujących poprzez dekady reguł czy podręczników marketingu. Pożegnaliśmy też raczej na dobre oswajanego przez dekady homo oeconomicus.
Prawie żal tych przeczytanych grubych książek… W tym samym czasie – co jest powtarzane jak zdarta płyta – geometrycznie wzrosła liczba źródeł informacji, na podstawie których można podejmować korzystne decyzje.
Czy organizacje, marki i firmy jeszcze nad tym panują? (…) W 2017 roku, Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (…) postanowiło bliżej przyjrzeć się zagadnieniom użycia danych o rynku i kupującye przy decyzjach biznesowych.
W marcu 2017 r. Odbyło się przełomowe w Polsce wydarzenie: Forum Data Driven Decisions, skupiające jednocześnie dostawców najróżniejszego rodzaju danych marketingowych (od konwencjonalnych agencji badawczych przez giganty techniczne, aż po wyspecjalizowane firmy butikowe), jak i odbiorców tych informacji – marketerów, strategów i kadrę zarządzającą firm.
Spotkali się przedstawiciele najróżniejszych pokoleń, rozmaitej wielkości przedsiębiorstw, z przeróżnych kategorii. Zarządzający markami z pierwszej dziesiątki firm w Polsce mieli okazję wymienić opinie z właścicielami nieznacznych przedsiębiorstw i firm rodzinnych.
Zwolennicy decyzji bazujących na intuicji mogli przyjrzeć się wynikom biznesowym firm biorących pod uwagę rzetelne analizy informacji o rynku i kupującye. (…) Data Driven Decisions to pierwsza w Polsce publikacja, która rozwieje wątpliwości marketerów i decydentów i wskaże najbardziej doceniane i najpewniejsze źródła informacji konieczne do decyzji strategicznych i taktycznych w biznesie.
Eksperci PTBRiO i konferencji Data Driven Decisions wskażą, na jakich partnerach i źródłach można polegać na poszczególnych etapach realizacji misji marketingowej: od tworzenia strategii, poprzez sprzedaż, aż po zarządzanie relacjami z klientem czy konsumentem.
Biznes to praktyka, która może rozpędzić się jedynie na solidnej podstawie teoretycznej i know-how. Postanowiliśmy zatem – na każdym z „przystanków" marketingu (od planowania strategicznego po utrzymanie relacji z klientami) – porozmawiać z praktykami: przedstawicielami różnorodnych firm i organizacji, które odniosły sukces na rynku.
dzięki temu poznacie nie tylko naukowe i teoretyczne podstawy do podejmowania właściwych decyzji, lecz i użyteczne wskazówki od ludzi, którzy w mocnych sytuacjach rynkowych zostali skonfrontowani z dylematami: intuicja czy dane? Wiedza z marki czy informacje z zewnątrz? Poczekać z decyzją jeszcze miesiąc czy działać już dziś? Mateusz Galica, Wstęp